donderdag 26 oktober 2006

Tooheys rules



Het blijft raar om -uit je zelf- al om 06.00 uur wakker te worden, zeker nu ik erachter kom dat het eigenlijk pas 05.00 uur is ivm de net ingegane wintertijd. De katten vinden het echter wel gezellig en vooral Tooheys knort er op los, in de hoop op een bakje extra vroege melk.

Sinds ik weet dat ze maar een heel beperkt ‘kort geheugen’ heeft, stel ik dit melk geven zolang mogelijk uit. Als je namelijk maar even de kamer uit bent geweest, is zij het eerder gegeven bakje melk al weer vergeten en beweert ze bij hoog en laag dat ze nog niets gehad heeft en ik verzeker je dat gemiauw van haar kun je niet lang weerstaan ;-)

Dit voormalige zwerfkatje windt je zo om je vinger. Ze is een meesteres in manipuleren en krijgt eigenlijk altijd haar zin. Ik vermoed dat ze daarom ook flink gegroeid is tijdens onze vakantie. Ze heeft natuurlijk hartstochtelijk staan kermen en miauwen dat ze honger had en aandacht wil, zo is Maxim tenslotte ook voor haar gevallen op het garageterrein van het GVU. Daar blèrde ze zonder enige moeite haar dagelijkse kostje bij elkaar.

Laat het duidelijk zijn dat wij het erg met Tooheys hebben getroffen en heel blij zijn met haar groei van achterdochtige straatpoes in de ‘madame’ die ze nu is.

Wie overigens van mening is dat katten meer aan huis dan aan mens gehecht raken moet maar eens kennis komen maken met deze Tooheys. Als Maxim en ik beiden thuis zijn maar Maxim slaapt uit dan wacht Tooheys bij de deur tot hij naar beneden komt.

Kijk dàt onthoudt ze wel. Het kan natuurlijk ook komen dat ze van Maxim ook nog een bakje melk wil......

1 opmerking:

Anoniem zei

Breed grijnzend en volkomen happy dank ik jou Martha voor dit heerlijke poosje poezeplezier. Wat kun jij leuk schrijven.